13 Haziran 2010 Pazar

İspanya'ya doğru yola çıkıyorum

13 Haziran günü Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan çıktığım yolculukta önce Barselona sonra Madrid’e giriş yaptım. Barselona da tekrar check-in yaptırmamı söylediler bence bunun sebebi dış hattan iç hatta geçtiğim için pasaport kontrolünü görmemi sağlamaktı. Pasaport kontrolden geçtim ve neredeyse havaalanından çıkacaktım. Check-in'i buldum zaten Spanair çok kullanılan bir hava yoluymuş. Bir sürü gişesi olmasına rağmen sırada çok fazla kişi vardı. Bir görevliden yardım istedim ve hemen hallettiler. 20:00 uçağına yetişmeliydim ve saat 19:55'di. Çünkü 1 saat 10 dakikalık arayı 50 dakikalık gecikme yemişti. Koşa koşa uçağa vardığımda 5 dakika gecikmiştim ama yine sıra vardı. Görevlilere sorunca bu uçağın da 50 dakika gecikmeli kalkacağını öğrendim. İki uçakta da 50 dakikalık gecikme sayesinde planımın dışına çıkmamış oldum.

Uçak hakkında konuşacak olursak; Uçakta servis yok, zaten açıklamada "satın almak için yiyecek içecek bulunmaktadır" yazıyor. Paran olduktan sonra parfüm bile alabilirsin uçakta hatta uçak maketleri. Bindiğim iki uçak da aynı uçaktı galiba. Uzun ince bir gövde, 2 ve 3 şeklinde ayrılmış 5 koltuklu sıralar. Spanair yenilenme sürecinde ama sadece logosunu ve web sayfasını değiştirmiş. Madrid'e geldiğimizde bu sefer tahmin ettiğim gibi pasaport kontrol olmadı. Bavul bekleme süreci çok uzun sürdü. Zaten 50 dakika gecikmiştik. Beatriz (karşılamaya gelen İspanyol kız, bizim ekipten) gerçekten çok bekledi. Sonra yaklaşık iki saatlik yolculukla Arenas De San Pedro'ya (Aziz Pedro'nun Kumları) geldik. Evde Claire (benim gibi Avrupa gönüllüsü Fransız kız) vardı.

Bana öğlene kadar uyuyabileceğimi ve öğlen kafeye (La caracola = Salyangoz kabuğu) gelmemi söylediler. İnanılmaz bir alışkanlıkları var. Her gün aynı kafeye aynı saatte gidip kahve içiyorlar ve yanında atıştırmalık bir şeyler yiyorlar. 8'de belediye açılıyor. 11:30'da kahve molası, yarım saat sürüyor. Saat 3'te de gün bitiyor. Bazı yerler siestadan sonra yani 5'te tekrar açılıyor 8'de kapanıyor. 3 ile 5 arası uyumaya dördüncü günde alışmış durumdayım. Gerçekten o saatte uyku çok güzel. Henüz 12’den sonrasını göremedim çünkü şimdiye kadar çok yorucu oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder